Nytt år, nytt försök...

Hej igen du gamle vän. Har du saknat mig som jag har saknat dig? Har du saknat knapptryckningarna som skapat tecken i ditt innanmäte. Tecken som fått dig att fylla en uppgift, din uppgift. Ett tomrum, mitt tomrum.

Nu är det tvåtusen och elva. Sen sist har jag skaffat "ett nyt liv och ett betre liv" som en inte allt för vis ung kvinna sa en gång. Hon skulle växa upp och bli bra med tiden. Kanske gäller detsamma för mig.

Ett nytt år är det, ett nytt liv ska ll det bli. Invägningen inför tvåtusen och elva slutade med åttionio komma sju. Avrundat alltså nittio. Men träningsviljan finns där, och med rätt sällskap hoppas jag att detta år kan bli vändningen. Året då inte jag likt träden lägger på mig en årsring för varje passerat år. Året då jag istället hittar tillbaka till glädjen och känslan.

Det blir inte mer än ett första litet uttryck för att signalera att jag är igång. Må hända ett rop efter uppmärksamhet och positiv feedback.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0