Tisdagsmagi...

Att saker alltid är vackrare på film har Burton visat gång efter annan. Men ibland, bara ibland lyckas om verkligheten snudda vid versen. Och idag har varit just en av dessa dagar.
Dagen började med något så härligt som en tvättid vilket medförde att undertecknande fick gå upp och starta detta arbete i arla. Denna företeelse medförde även en slags revelation. För även om jag per definition är emot all slags genusuppdelning när det kommer till hushållsarbete har jag idag fått en viss förståelse till någon slags uppdelning av det såkallade hushållsnära arbetet. Missförstå mig inte, jag kan gärna tvätta. Måste jag kan jag även vika skiten o lägga den i lådor eller hänga den på galgar. Men så länge kvinnor envisas med att köpa boleros, rygglösa tröjjor eller annat skit som absolut inte vill hänga i ett torkskåp reserverar jag mig helt från benämnda arbete.
Utöver detta har jag samtalat lite med diverse rektorer och annat skolfolk samt spenderat timmar med att titta på den lilla men charmiga samlingen av arbetare på Dunder Mifflin. Solen har även den skinit över Linköping och detta har firats med en kortare promenad och fotosession. Carran är förkyld och inte vidare pepp på någon längre promenad vilket man kan förstå.
Solen hjälper kanske?
& så jag...
Det var dagen så långt. Men dagen är långt ifrån slut.
För även om dagen har varit bra så blir nog kvällen om möjligt än vassare. Carran har lämnat för arbete. Ölen har fyllt glaset, chipsen har fyllt skålen, musiken har fyllt rummet och snart tar The Gunners kontroll över Porto och min tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0