För fin för fotfolket...

Prominent Praktikplats erfodrad. Seglingssällskapets skola ska stå som förmyndare för mina yrkesförberedande studier i ett dussin veckor framöver.

Gårdagen spenderades således också på benämnda skola. Vacker skola på min ära. Majestätiskt. Belägen eleverat från resten av staden. Gossebarnen välklädda och i långt blont hår. Som sig bör.

Arbetsuppgifterna är mig nu ålagda från univeristetets håll, litteratursamtal ska hållas med dem små liven. Moralen skall upphållas genom hård disciplin och plikttrogen läsning av katekesen.

Måndagen den 14 blir min första dag med embetet lärarkandidat. Vi skall då ut på en utflykt eller friluftsdag om ni så vill. Friluftsdagen går givetvis även den i aristokratins spår då friluftsdagen går av stapeln på Åda Golf och Countryclub. En sport för gentlemen. Inte beblanda oss med fotfolket.


Promenent Friluftsliv.

Friluftsliv som det ska vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0