En lååång dag till ända.

Och tillika en första dag. Och en onyttig dag. Har hållt mig flytande genom tårta (som givetvis fanns på lärarrummet (jag visste det!)), cola och choklad. Men allt har varit behövligt för att orka med drygt 12h arbete ganska mycket i sträck. Men jag tänker inte klaga mer. Jag är jätteglad att de verkar ha tillräckligt stort förtroende för mig att de låter mig planera och hålla i egna lektioner redan andra dagen. (och tredje o fjärde som även de är planerade idag)

Känner att inspirationen tryter, Hade tänkt skriva lite om helgen, om livet, om Brett Anderson, om Gummi-Tarzan och om min rädsla för att vara ensam. Men inte idag.

Helgen var iaf i korthet väldigt bra. Lidingö som ställe är väl aningen överskattat, men hade trevligt ändå. Trots negerbarn på bussen. (nej mor. Jag är inte rasist, jag tycker bara det är kul att driva med fördommar i allmänhet, och att skämta om tabuer i synnerhet.)

Gummi-Tarzan blir den bok vi tar ut ett stycke ur och läser under litteratursamtalet jag ska hålla i. Ska bli skojj. Kirkengaard i allmänhet och Gummi-Tarzan i synnerhet var de första böcker jag fastnade för som barn. Pass it forward.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0