Uppsamlingsheat.

Rast, vila. Lumpen var aldrig för mig, och med det kommer jag enligt den där Jox aldrig att bli man. Aldrig. Inte om man inte gjort lumpen. För så sa hans farfars far. Men trots att jag inte är man så lånar jag uttrycket från männens militärtjänst. Rast, vila. Det är det som gäller nu. En veckas välförtjänt lov väntar.

I ett försök att samla mig själv så är det dags att sammanfatta den senaste tiden. Livet har pågått på samma sätt som godsägarens dotter gör. Ständigt flöde, få uppehåll. Bra på alla sätt, men svårt att komma ihåg detaljer och se skiftningar i det ständiga flödet. Missförstå mig inte. Det är ett sockersött attribut.

Man kan tycka att jag borde ha massor att skriva nu när det var ett tag sen, men tyvärr är så inte fallet. Jag har hållt mig "hem"ifrån genom praktik och utflykter, jag har haft möten på jobbet. Och där har vi nått intressant. Sätt in en 40kommunalanställda klimakterietanter för att diskutera frågor. Vilka som helst. Och jag lovar dig... Det kommer att ätas 5sorters brie och ett mindre lastbilsflak med kakor. Det är på den nivån det är. Man klagar över arbetsbördan med kaksmulor i mungipan och en brieost på ingående.

Idag fredag blir det ytterligare en utflykt till den stora staden i norr. En utekväll vart en soffkväll och tacobuffe. På schemat för helgen i övrigt står ett möjligt besök hos herr Tatuerare samt ett lägenhetsbesök. Får jag i uppgift att ta hand om mig själv under Lördagen så finns chansen att jag tar mig till broderns residens för att träffa de där barnen som även de bor därborta i periferin av Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0