Jag vill inte vara November.

Någon gång i mellanstadiet skulle vi skriva en dikt till en månad. jag minns det som om det var igår. Jag vart tilldelad November. Jag vill aldrig mer vara November. Skulle November haft ett jobb hade det varit i ett kontorslandskap. Hade November varit en gestalt hade det varit Döden.

Men November är ingenting.

November är den där människan du sett men aldrig kommer ihåg. Tjejen som på utflykten satt i mitten av bussen och vars namn du knappt minns. Vars hårfärg du vagt tror var brun och vars ögon du inte ens du kan påminna dig att du någongång tittat henne i. Och försök inte ens komma ihåg hennes efternamn. Döp henne bara till November.

Jag vill aldrig mer bli November. Jag vill bli någon. Inte gärna känd, det är inte för mig. Men någon.

Dags att ta tag i det där med att skriva en bok. Inte för att bli känd, inte för att få tycka till i en soffa i en tv med en Steffo. Utan för att få lämna ett avtryck. För att slippa att vara November.

Kommentarer
Postat av: mollypolly



..du ÄR inte November:) Kram

2009-10-06 @ 21:02:00
Postat av: fröken j

dummer.. klart du inte är november!

2009-10-07 @ 08:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0