Vardagshjältar.

På en buss till Trosa igår kom jag och tänka på att det är ännu en människa jag borde hylla i min blogg. Det börjar bli ett återkommande tema. Den som ska hyllas idag är en för mig modern vardagshjälte. Kanske inte så att han på något sätt räddar världen varken från tomburkar eller riktiga problem, men han ger mig ett  slags själsligt hopp.

Raymond är min moderna vardagshjälte. En man som vågar stå för att jobba är värdelöst. Som vägrar bli en ekorre i vårt hjul. En man som spelar synt i blått hår och skriver krönikor i en pokertidning, inte för att han kan något om det utan för att det är vad som betalar sig bäst. Raymond lever av och på kultur. Jag önskar att jag haft modet att välja den osäkra vägen. Styrkan att säga nej och ärligheten att stå upp för att jobba är ett skit. Raymond är 180cm hopp, 75kilo vardagshjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0