Träningsdille...

Dag två. Snart är det nog över för denna gång. Men jag hoppas inte det. Simkort, frukt och nyttig mat inhandlat och använt i sina olika former. Dagens pass vart det tyngsta i mannaminne. Den lilla bröstmuskulatur jag besitter var arg sen gårdagen och redan efter 20 längder var jag redo att ge upp, men gav mig fan på att iaf göra 40. Det vart 60. Tjurigheten och den inre demonen vid namn tävlan visade sina fula trynen och vassa horn. Resultat. Ett boostat ego, en ond rygg och ett svullet knä. Dag två. Simning. min kropp i ett nötskal. Ingångsvikten och omkretsen daterades iaf till 86/95. nästa mätning ska ske på julafton då jag haft ungefär 1.5mån på mig att träna bort så mycket som möjligt. Då är det även lätt att se om det går att ätaa upp 1.5mån träning på en lite dryg vecka. Chansen är överhängande.

I övrigt har det varit en rätt lugn dag. Lugnt på praktiken, inget pluggande på sidan om. En middag innan täningen. En till efteråt. Var galet hungrig. Och trött. Resultatet. Gröt, kiwi och ägg. En blandning som var precis så spretig och dålig som den låter. Men åt man det var för sig så gick det.

Har en löjligt bra känsla just nu. Dagarna går åt på skolan, sen finns bara plats för träning och matlagning innan det blir intressanta samtal med nya o gamla vänner. Höstmörkret är mer påträngande än någonsin men hålls ute av ett inre ljus och en yttre omständighet. En ömmande kropp jag längtat efter och en vänlig röst jag aldrig hört.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Går det bra med träningen?

2009-11-14 @ 18:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0