Todo ocurre por una razón.

En ytlig vänskap kan fortlöpa i åren 3 via ett hej om halvåret. Samma ytliga vänskap kan bli så mycket mer av en kram på en station. En grå helg i en trött stad kan vara vackrare än Venedig, och matlagning kan återigen bli mer ett nöje än ett nödvändigt ont. Todo ocurre por una razón.

Fortfarande är allt för nytt för att kasta hatten i luften, säga upp lägenheten eller springa naken genom staden. Men det är lite den glädjen som nu är inneboende i mina sinnen. Och skulle glädjen mot förmodan dippa, ja, då tar jag återigen hjälp av dig och det du lärt mig. Mest i form av Fabienne DelSol och deras Laisse tomber les filles. Tillsammans med Toy Dolls Nellie the elephant ligger den ohotat i topp om titeln som mest auditiva glädjespridare. Todo ocurre por una razón.

En hel helg utan en enda sekund av jobbig tystnad. Alltid bra musik. Alltid underbara samtal. 13 timmar i en säng med samtal och samförstånd. Allt från en Charles - Ingvar till en Jönsson. Skratt, vattniga ögon och en känsla av du alltid funnits i mitt liv. inget var konstigt att berätta, inget var konstigt att höra. Todo ocurre por una razón.

Nu är jag ensam med en känsla av positiv saknad. Det är som inte länge tills vi träffas igen, och inget är jobbigt med Fabienne DelSol i öronen. Jag försöker att inte dra för stora växlar, play it cool och inse att tiden bara är barnet. Men det här barnet vill äta upp sina grönsaker. Grönsakerna som för ett barn är som saknaden för en vuxen. Ett nödvändigt ont. När allt kommer omkring Todo ocurre por una razón. Det är bara att gilla läget och hoppas på det bästa. 3 dagar har gjort mig säker. Todo ocurre por una razón. 





Glömde en sak. får infoga det så här i efterhand. En tågresa kan även den vara underbar även om den är åt fel håll. bara man via sms blir förknippad med en rödhårig farmare känd från TV. Att svara elakt och få svaret

"Nej. jag skojade bara. det är bara nördar och negrer som håller på med kärlek. Du vet,  sånna där människor som är födda i onödan."

Att skratta till och få en undrande blick av en medresenär, rycka på axlarna och visa henne meddelandet. Få en undrande blick. Le tillbaka och sen inte berätta några omständigheter. Lixom förutsätta att vi alla tyst håller med. Nördar och negrer. Stor humor av en stor människa. En vacker människa. En bra människa. En orsak som har hänt av en anledning.




Kommentarer
Postat av: E.E

Åh va härligt. Jag har lite samma känsla, visst är det häftigt ;-)

2009-12-07 @ 22:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0