Detta fält måste fyllas i

Det är dagen innan den långa resan. Och min resa. Karin skulle tydligen till värmen imorgon. Jag ska åt motsatt håll. Signifikativt kanske. 50grader kommer att skilja våra destinationer, men jag är nöjd med mitt val. Har hört att Pite är fint så här års, och med dryga 40cm nysnö på ett dygn lär jag få ett vitt välkomnande. Om jag nu kommer fram, har haft en märklig känsla av att något kommer att stoppa min framfart. Tv4 nyheterna stillade inte denna känsla. Känner att SJ kommer ställa in, att det kommer vara trafikkaos i STHLM eller att flyget ställer in sin resa mot norr.

Idag har en dålig B-uppsats lämnats in. Motivatinen fanns helt enkelt inte. Jag försökte, men det gick inte att fokusera. Utöver det har jag flyttat hem Mrs Weet till Trosa igen. Trevligt att ha honom i byn igen. Faktiskt. I övrigt har dagen varit lika rolig som denna blogg. Jag har packat. Packat en ful väska. Studerat mina kläder och undrat om det verkligen är jag som ska resa, om kläderna är mina. Vet inte riktigt vem jag är, men jag trivs. Snart dags för sängen så att kvällen blir till natt som blir till dag. Det ska bli kul att vakna. Kul att resa. Ångest att bli kvar. Jag kommer inte anlända till Pite. Jag är säker. Universum funkar inte så. Inte för mig.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0