Dag 1

Det är snökaos i mitt Mälardalen. Det har kommit snö, och på en minut glöms alla böner efter en vit jul bort. Det gör mig trött och lite ledsen. Vet inte varför, men det är något med denna ständiga avsaknad av distans som gör mig trött. Något med att det är hemskt att komma sent till ett jobb som man inte gillar som gör mig ledsen. Men nog om det.

Idag har varit dagen D och dag 1 på en och samma gång. Dels har jag lämnat in min B-uppsats "Minoritetsspråket Samiska och den svenska skolan" och dels är det första dagen av 36 som jag ska vara utan C. Försöker intala mig att det inte är så mycket. Att det kommer gå fort. Men när allt kommer omkring är det ändå en 10-dels år. Det känns oförklarligt om man tänker så. Men uppsatsen vart jag iaf mer nöjd med än jag hade befarat. Men inte är det ett arbete jag arbetat med i drygt 2veckor. Av 100timmar har jag kanske använt 40. men jag är skeptisk. Annat har varit både roligare och känts mer angelägna. En vecka till Jul. Två till det nya året och en månad till livet tar fart igen.


Kommentarer
Postat av: C

Det betyder ju att det "bara" är 35dagar kvar? eller? När är det vecka 2 egentligen? ;)



Jag hoppas vi hittar ett sätt att ses innan dess, för 35dagar utan dig låter som något jag inte ens vill försöka att klara av!



PUSS!

2009-12-17 @ 22:37:18
URL: http://carrisch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0