citrusfrukter och snöfall.

Återigen har jag flyttat söderut. Men bara för en dag eller tre. Imorgon bär det av "hemåt" igen, och där kommer jag att förbli för en överskådlig framtid. Jul och nyår ska avklaras. Om inte annat. C ska fly norr, väldigt mycket norr. Men trots det känns allt lugnt o skönt. Ligger efter med mitt arbete om samerna och deras språk, men vad gör det? Snön faller stilla och jag tuggar i mig en sån där liten apelsin som kallas satsumas, klementin eller nektarin. Vem kan känna stress då? Och kärt barn har som sagt många namn.

Har reflekterat över min/vår utbildning med Skatan. Han ligger ett år före och letar jobb. Lönerna är löjeväckande... Men när allt kommer omkring har ju kraven jag haft på mig under min utbildningen varit detsamma,  så ska kanske inte klaga. Hoppas få ett jobb med beskrivningen träningsoverall, kulmage och visselpipa. Det vore behagligt.



Och jag kan leva med låg lön. Jag får gifta mig med en jurist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0