Jag älskar dig mitt hatade kaos


Lägenheten är lika spretigt stökig som en låt av The Hives, och likt den ylande Pelle så tycker jag att det är bäst i världen. Ja, inte The Hives utan kaoset. Jag trivs med travarna av papper och böcker som blir till murar i mitt fort av skolarbeten. Mitt fort som så lätt störtas av televisionens katapulter, lättjans attacker eller bara tristessens trojaner. Tur att jag har ljudvallarna som kan stötta upp mitt fort av papper. Imorgon blir det att ta sig från mitt fort till det gröna för att inhandla proviant för att skapa min suppleant. Den effektive skrivglade dansken. Den högröde i brynja. Han som än mer trivs mitt bland ljudvallar, papper, glas, tallrikar, kaos och dekadent svettluktande skrivarbete. Maniskt skrivande, ordbajsande, språksvängande, facksvenska, stilism och retorik... Samt en vettig interpunktion.

Det är våra minoritetsspårk som ska arbetas kring. Eller bristen av dem i vår skola. Styrdokument som inte följs. Lite så. Med fokus på Samiskan och meän kieli. Detta medför att jag på torsdag ska bege mig till Sveriges "bra luft" och utmana favelor och högerextremism för att besöka deras högskola för ett konvent angående arbetet med just dessa frågor i den svenska skolan. Känns faktiskt odelat positivt, av både en, två och tre anledningar. Alltid bra att källhänvisa till det talade ordet. Svårt att kolla fakta efteråt.

Resultatet kommer om ett par veckor. Tills dess råder totalt besöksförbud och mörkläggning 23.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0